Incoming Tourism Specialist
Əsas vəzifə və məsuliyyətlər:
Qanuni Uyğunluq:
-
Müştəriyə beynəlxalq səfər üçün tələb olunan sənədlərin necə əldə ediləcəyi barədə məsləhət vermək və rəhbərlik etmək.
-
Bütün müvafiq viza və immiqrasiya sənədlərinin doldurulmasına nəzarət etmək və onların müəyyən edilmiş müddət ərzində alınmasını təmin etmək.
-
Müştərilərə tələb olunan sənədlərin toplanması və təqdim edilməsində köməklik etmək.
-
Təqdim edilmiş sənədlərin nəzərdən keçirilməsi
-
İmmiqrasiya/viza qanunlarına edilən hər hansı dəyişikliklərdən xəbərdar olmaq
-
Göstərilən xidmətlər üçün dəqiq uçot və hesab-fakturaların aparılması
-
Müştərilərin adından müvafiq orqanlara sənədlərin təqdim edilməsi
-
Müştəriləri immiqrasiya/viza statusları ilə gündəmə gətirmək və gözlənilən gecikmələr barədə məlumat vermək
-
Yerli müraciətlərin idarə edilməsi
Tələblər:
-
Ali təhsil
-
2+ il təcrübə
-
MS Office proqramlarında istifadə
-
İngilis, azərbaycan və rus dillərində yazılı və şifahi danışıq bacarığı
-
Yaxşı vaxt idarəetmə, təşkilatçılıq və sosial bacarıqlar
-
Özünü motivasiy, təşkilatçılıq və təşəbbüs göstərmək bacarığı
-
Yüksək məsuliyyətli və etibarlı
-
Müstəqil işləmək bacarığı
-
Çeviklik və adaptasiya olmaq
Client Relationship Management:
-
Build and maintain strong relationships with clients, understanding their unique needs and preferences.
-
Act as the main point of contact for clients, addressing inquiries, providing updates, and managing expectations throughout the planning process.
Team Collaboration:
-
Work closely with internal team to ensure seamless coordination and communication.
-
Collaborate with vendors and suppliers to negotiate contracts, secure services, and manage relationships.
Budget Oversight:
-
Develop and manage group/event budgets, tracking expenses and ensuring adherence to financial constraints.
-
Seek cost-effective solutions without compromising the quality and impact of groups/events.
-
Maintain statistical and financial records
On-Site Management:
-
Oversee the on-site execution of groups, events, managing staff, volunteers, and vendors.
-
Resolve any issues or challenges that may arise during operations, ensuring a positive experience for attendees.
Post-Operational evaluation:
-
Conduct post-operational evaluations to assess the success of each group/event and gather feedback for continuous improvement.
-
Prepare and present reports on key performance indicators and outcomes.
Qualifications and Skills:
-
Bachelor's degree in tourism, hospitality or a relevant field.
-
Excellent verbal and written communication skills in English, Russian and Azeri languages. Chinese language knowledge is preferable.
-
Excellent organizational and multitasking abilities.
-
Strong communication and interpersonal skills.
-
Budget management experience.
-
Attention to detail and problem-solving skills.
-
Ability to work independently and as part of a team.
-
All candidates meeting the requirements are requested to send their Application Forms/CVs with the reference “Visa Coordinator” in the email subject line.
-
Please be advised that only shortlisted candidates (CVs corresponding to all requirements) will be contacted.